Pozvánka na školení - V krajině slov a hlásek

Školení - v krajině slov a hlásek (fonematické uvědomování dle Elkonina)
Organizátor: Mateřská škola a Základní škola speciální NONA, o.p.s.
Termín: 13. 2. 2015, od 9,00 – 16,00 hodin
Místo konání: Městská knihovna v Novém Městě nad Metují, která sídlí
v Komenského ulici v čísle popisném 30
Projekt: Podpora profesního a osobnostního rozvoje učitelů MŠ,
registrační číslo: CZ1.07/1.3.00/48.0077
Program:
Program je určen pro děti od pěti do šesti let, ideální je pro děti před započetím školní docházky. Děti nejen získávají znalosti o jazyku, ale také dovednosti, které později využijí ve škole, jsou pozornější, soustředěnější, vnímavější, jsou více motivované pro učení, mají rozvinutý jazykový cit, lépe komunikují navzájem i s dospělým. Tato metodika je zvláště vhodná jako stimulační program pro mateřské školy. Je přímo zaměřená na věkově specifické schopnosti a působí preventivně proti možným těžkostem, které se mohou u dětí se zahájením školní docházky objevit.
Je určen pro děti:
- s odkladem školní docházky
- rizikovým dětem z hlediska SPU (specifických poruch učení)
- dětem, které mají vadu řeči
- pro děti dyslalické (vadná výslovnost)
Přínos: program rozvíjí:
- jazykové vědomí
- poskytuje model správné výslovnosti
- buduje předčtenářské dovedností: fonematický sluch a fonematické uvědomění (schopnost určení první hlásky ve slově, slabičná nebo hlásková analýza a syntéza)
- rozvíjí jazykový cit (schopnost dítěte více či méně přesně zvládat gramatická pravidla bez jejich teoretického osvojení, morfologie – tvarosloví, syntax – skladba vět)
Děti získají znalosti o jazyku, ale hlavně dovednosti, které využijí ve škole:
- kooperativnost: práce ve dvojicích i ve skupinách, nacházejí společná řešení, vzájemně si pomáhají
- při hodnocení zvlášť hodnotíme spolupráci a zvlášť správné vyřešení úkolu
- děti se učí pozitivně kritizovat a přijímat kritiku
- komunikace s dospělým, dětmi
- motivace pro školní práci
- rozvoj osobnosti dítěte: pozornosti, soustředění, vnímání, sebekontroly, samostatnosti, kritického myšlení
Cílem je:
- aby dítě získalo představu o slově jako formě, která nese význam a umělo se orientovat v hláskové struktuře slova
|
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY