O škole - Projekty
Přesmosty

Projekt PŘESMOSTY si klade za cíl zlepšování vzdělávání v České republice a podporu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Projekt je financován z operačního programu: výzkum, vývoj a vzdělávání a potrvá v období od října 2017 do září 2020. Realizace projektu je na území celé České republiky.
Aktivity projektu PŘESMOSTY jsou zaměřeny pro samotné žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, rodiče těchto dětí, pedagogy škol a školských zařízení a pro širokou veřejnost.
Projekt Přesmosty a jeho realizace v MŠ a ZŠ speciální NONA, o.p.s.
Cílem aktivity je vytvoření platformy pro setkávání rodičů - rodičovská fóra (RodFórky) ve všech krajích v ČR. Cílem je vytvoření komunikačního kanálu pro výměnu informací ve věci vzdělávání žáků se SVP a založení tradice pro „setkávání se“ za účelem zlepšování podmínek ve vzdělávání.
Stručný obsah projektu:
V rámci aktivity dojde k vytvoření platformy pro setkávání rodičů dětí CS - RodFórky (RF). V každém kraji vznikne jedna platforma (RodFórka) - lokální skupina rodičů, zapojená do celonárodní sítě. Projekt si klade za cíl vytvoření prostoru pro vyjadřování potřeb, postojů, obav, stereotypů, prostoru, kde mohou rodiče diskutovat o tématech souvisejících se vzděláváním svých dětí. Vznik platformy umožní školám i veřejnosti lépe porozumět potřebám CS a otevře prostor pro sdílení a spoluúčast žáků se zdravotním postižením na tvorbě inkluzívního prostředí.
Příklady inspirativní praxe

MŠ a ZŠ speciální NONA, o.p.s. byla vybrána Českou školní inspekcí ke spolupráci v projektu Komplexní systém hodnocení – tvorba příkladů inspirativní praxe.
Cílem tvorby příkladů inspirativní praxe je konkrétně ilustrovat dosahování kvality v určitém kritériu České školní inspekce pro hodnocení škol, a inspirovat tak ostatní školy. Naše škola byla vybrána pro příklad inspirativní praxe v oblasti 1.3. Škola funguje podle jasných pravidel, umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy.
Pedagog naší školy, Mgr. Milena Liskovská Turková, bude napomáhat odbornému garantovi projektu PhDr. Petře Bendové, Ph.D. při tvorbě dokumentu, který bude příkladem pro ostatní školy v oblasti zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání především v tom, jakým způsobem škola naplňuje dané kritérium.
Výsledný dokument příkladu inspirativní praxe bude zveřejněný na webových stránkách ČŠI. Přínosem účasti naší školy v tomto projektu bude poskytnutí vnějšího pohledu zprostředkovaný garantem.
Fyzioterapeutická místnost
Tato učebna vznikla díky našim sponzorům, kteří pomohli zakoupit vybavení a věnovali finanční hotovost na úpravu prostor. Učebna slouží především žákům s kombinovanými vadami, kteří mají velké problémy s hybností spasmaty. Pohyb a další fyzioterapeutické postupy léčí tělo i duši. Prostřednictvím pohybu a dalších fyzioterapeutických postupů ovlivňuje tato terapie funkce somatické i psychické.
Fyzioterapeutická místnost je vybavena hydromasážní vanou, speciálním hydraulickým zvedákem s otočným ramenem na manipulaci s nepohyblivými žáky a hydraulicky zdvihatelným lůžkem pro bazální terapii a cvičení žáků.