Podpora profesního a osobnostního rozvoje učitelů mateřských škol
Naše škola se v letošním školním roce zapojila do projektu pod názvem „PODPORA PROFESNÍHO A OSOBNOSTNÍHO ROZVOJE UČITELŮ MATEŘSKÝCH ŠKOL “, který je realizován v rámci výzvy č. 48 Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, oblast podpory 1.3 Další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení.
Příjemcem podpory je Mateřská škola a Základní škola speciální NONA, o.p.s., do projektu byly přizvány mateřské školy z Královéhradeckého a Pardubického kraje. Projekt bude realizován v období září 2014 – červen 2015.
Cíl projektu:
K základním cílům projektu patří rozvoj odborných a dále ale i sociálních a komunikačních kompetencí učitelů MŠ a vedoucích pracovníků MŠ a školských zařízení, jež svou implementací do praxe MŠ směřují k naplňování cílů RVP pro PV, a to v oblastech "Dítě a jeho psychika", "Dítě a jeho svět" a "Dítě a společnost", resp. v oblastech souvisejících s polytechnickým vzděláváním v předškolním věku.
Aktivity projektu:
KA1 - Výstupem KA1 je akreditace 7 kurzů DVPP učitelů MŠ, v rámci realizace IP je plánována realizace kurzů
KA2 - Zvyšování profesních kompetencí vedoucích/řídících pracovníků a učitelů prostřednictvím tuzemských a zahraničních stáží
KA3 - Podpora osobnostního a sociálního rozvoje učitelů MŠ
Přínos školám:
Proškolení pedagogové na školách
posílení odborných kompetencí ve vztahu RVP pro PV Dítě a jeho psychika, Dítě a společnost, Dítě a jeho svět
získání nejen odborných vědomostí, ale i praktických dovedností při realizaci zahraničních a tuzemských stáží
Informace o projektu: Mgr. Milena Liskovská Turková, zsnona@nonanmnm.com, 734 377 154
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR
Přesmosty
Projekt PŘESMOSTY si klade za cíl zlepšování vzdělávání v České republice a podporu žáků se speciálně vzdělávacími potřebami. Projekt je financován z operačního programu: výzkum, vývoj a vzdělávání a potrvá v období od října 2017 do září 2020. Realizace projektu je na území celé České republiky.
Aktivity projektu PŘESMOSTY jsou zaměřeny pro samotné žáky se speciálně vzdělávacími potřebami, rodiče těchto dětí, pedagogy škol a školských zařízení a pro širokou veřejnost.
Projekt Přesmosty a jeho realizace v MŠ a ZŠ speciální NONA, o.p.s.
Cílem aktivity je vytvoření platformy pro setkávání rodičů - rodičovská fóra (RodFórky) ve všech krajích v ČR. Cílem je vytvoření komunikačního kanálu pro výměnu informací ve věci vzdělávání žáků se SVP a založení tradice pro „setkávání se“ za účelem zlepšování podmínek ve vzdělávání.
Stručný obsah projektu:
V rámci aktivity dojde k vytvoření platformy pro setkávání rodičů dětí CS - RodFórky (RF). V každém kraji vznikne jedna platforma (RodFórka) - lokální skupina rodičů, zapojená do celonárodní sítě. Projekt si klade za cíl vytvoření prostoru pro vyjadřování potřeb, postojů, obav, stereotypů, prostoru, kde mohou rodiče diskutovat o tématech souvisejících se vzděláváním svých dětí. Vznik platformy umožní školám i veřejnosti lépe porozumět potřebám CS a otevře prostor pro sdílení a spoluúčast žáků se zdravotním postižením na tvorbě inkluzívního prostředí.
Příklady inspirativní praxe
MŠ a ZŠ speciální NONA, o.p.s. byla vybrána Českou školní inspekcí ke spolupráci v projektu Komplexní systém hodnocení – tvorba příkladů inspirativní praxe. Cílem tvorby příkladů inspirativní praxe je konkrétně ilustrovat dosahování kvality v určitém kritériu České školní inspekce pro hodnocení škol, a inspirovat tak ostatní školy. Naše škola byla vybrána pro příklad inspirativní praxe v oblasti 1.3. Škola funguje podle jasných pravidel, umožňujících konstruktivní komunikaci všech aktérů (vedení, pedagogové, rodiče) a jejich participaci na chodu školy.
Pedagog naší školy, Mgr. Milena Liskovská Turková, bude napomáhat odbornému garantovi projektu PhDr. Petře Bendové, Ph.D. při tvorbě dokumentu, který bude příkladem pro ostatní školy v oblasti zajištění optimálních personálních podmínek pro vzdělávání především v tom, jakým způsobem škola naplňuje dané kritérium.
Výsledný dokument příkladu inspirativní praxe bude zveřejněný na webových stránkách ČŠI. Přínosem účasti naší školy v tomto projektu bude poskytnutí vnějšího pohledu zprostředkovaný garantem.